Sultan Laçının moderator.az-da yazısını oxuyarkən
(http://www.moderator.az/news/237492.html)
Dünya bazarında öz bədəni ilə ticarət etmək istəyən
yerli modelimiz haqqında Sultan Laçının moderator.az-da 24.08.2018-ci il
tarixli yazısı diqqətimi cəlb etdi. İlk reaksiyam həmin yazının başlığındakı suala
cavab vermək istəyi oldu. Amma sonuncu abzasında başa düşdüm ki, müəllifə bu cavab
lazım deyil. Müəllif öz münasibətini müəyyənləşdirib və kimsə onun fikri ilə üst-üstə düşməyən nəsə
söyləsə, ilk öncə millətini danmalı və kafirliyini boynuna almalıdır.
Əslində, məncə həmin yazı heç o qızdan bəhs etmir.
Yazı bizim haqqımızdadır və cəmiyyətin bəzi təbəqələrinə qınaq ruhunda köklənib.
Odur ki, o qız haqqında deyil, bu qınaqlar barədə
fikrimi bildirmək qərarına gəldim.
“Qadağan olunmuş meyvə həmişə sirindir!”
Əvvəlcə onu
deyim ki, mən də “bir neçə fərdin davranışı bütöv xalqın həyat
tərzinə sirayət edə bilməz ” kimi fikirləşən
o
bəzilərdənəm, ancaq bir əlavə ilə - “əgər münbit mühit yoxdursa”.
Mən belə mühitin olmasına şübhə ilə yanaşıram, əgər
varsa da bu mühiti bizim KİV-lər formalaşdırmayıb.
“Overton pəncərəsi yaxud nəyi
istəsən leqallaşdırma texnologiyası” , Noymanın “sükut spiralı” nəzəriyyəsi,
bir çox xarici və onları içimizdə dəstəkləyən bəzi KİV-lərin beyinləri yumaq
istiqamətində fəaliyyəti cəmiyyətin mənəvi dəyərlərinin aşınmasına yönəldiyini
mən anlayıram. Amma onların qarşısını yalnız mətbuatda qadağalarla almaq
istəyiriksə, məğlubiyyətə məhkumuq. Çünki hazırkı texnoloji inkişaf dövründə bu
mümkünsüzdür. Həm də “Qadağan olunmuş meyvə həmişə sirindir!”
Əsas məsələlərdən
biri belə xəbərlərin kimin tərəfindən və necə tirajlanmasıdır. Məncə bununla sosiologiyadan,
psixologiyadan, xüsusilə də yeniyetmə psixologiyasından xəbərdar olan vicdanlı professionallar
məşğul olmalıdır.
Gəlin xəbərçiləri qınamayaq
Xəbər sektorunda çalışan jurnalistin vəzifəsi xəbərə şərh
yazmaq yox, xəbəri tapmaq,
hazırlamaq və yaymaqdır. Öz vəzifəsini
yerinə yetirdiyinə görə onu qınamaq düzgün deyil. Amma qeyri-professionallığa
görə qınaq lazımdır.
Hər hansı KİV
xəbəri yaymaq yaxud yaymamaq seçimini mövcud qanunvericilik çərçivəsində özü
etməlidir. Bizim isə oxumaq yaxud oxumamaq hüququmuz var. Cəmiyyətdə kütlə
psixologiyalı insanlar deyil, fərdlər üstünlük təşkil etsə, oxumamaq hüququndan
istifadə edənlərin sayı daha çox olar.
Qaldı “Qərbin
demokratik standartlarına uyğunluğuna”, “müasirlik” və ”modern”-liyə, yüz faiz əminəm
ki, belə xəbərləri yayanlar bu barədə heç fikirləşməyib də. Onlara baxış sayı
lazımdır. İnformasiya məhsuldur, əgər baxılırsa deməli alıcı var. Alan varsa,
satan da olacaq.
Elə haqqında fikirlərimi
bildirdiyim məqaləni də bu xəbəri tirajlayanların siyahısına aid etmək olar.
Əminəm ki, yazının başlığı və şəkil fərqli olsa idi, məqalənin oxucuları kifayət
qədər az olacaqdı.
Gəlin xəbər sektorunda çalışanları qınamayaq. Günahkar yalnız onlar
deyil.
Kişi daha çox nəyə pul xərcləyir?
“Azərbaycan kişisinin papağı yerə düşüb ” deyərək ümumiləşdirmə
aparmağa lüzum yoxdur. Kimsə papağını itiribsə özü bilər.
Tarixdə dəfələrlə dövlətlər torpaq itirib, müharibəni
uduzub. Almanlar, yaponlar, çexlər – bu siyahını uzatmaq olar. Elə türkün
tarixinə baxsaq bəs edər.
Qarabaği isə hamı bilir ki, kim verib. Bütün Azərbaycanın
canı, qanı bahasına olsaydı belə Qarabağ veriləcəkdi. İraqa, Misirə, Suriyaya,
qonşu Gürcüstana baxın.
Azərbaycan kişisi dünyanın başqa kişilərindən tamah
və şəhvətinə görə heç də çox fərqlənmir. İstənilən məkanda və istənilən zamanda
millətindən aşlı olmayaraq əksər kişilər imkanları çərçivəsində iki şeyə pul əsirgəməyib
– yeməyə və qadına. Bunun “Atəşkəs”-ə dəxli yoxdur. Atəşkəsdən çox-çox əvvəl də olub və
çox-çox sonra da olacaq bu tamah və şəhvət.
Gəlin millətimizin bu qədər aşağılamayaq. Bu mərhələdən bütün
millətlər keçib. Biz də keçəcəyik.
Bir-birimizi dinləməyi bacaraq
Mənim də sualım var, həm də bir yox, iki.
1.“ Jurnalistləri bir-iki abzaslıq xəbər yaydıqlarına görə
qınadıqdan sonra, həmin mövzuya 13 abzaslıq yazı həsr edib, “çağıran” bir
başlıq qoymaq nə qədər düzdür?”
2.“Sual verib, əks fikir söyləyəni
qabacadan kafir adlandırmaq hansı “pəncərənin” çərçivəsinə yerləşir?”
Əlbəttə, mənimlə razılaşmayanlar
olacaq, etik çərçivədə cavablandırmaq istəyənləri nədəsə günahlandırmaq fikrim
də yoxdur
Kimliyimizdən aşlı olmayaraq hamımız
– alimimiz, jurnalistimiz, yazarımız, oğrumuz, fahişəmiz – bir millətin nümayəndəsiyik.
İstəsək də, istəməsək də.
Əgər millət olmaq istəyiriksə bir-birimizi dinləməyi
də bacarmalıyıq.
Cəmil Əsədov,
asadovcamil@gmail.com
O qızdan bəhs etməyən yazının müəllifinə 2 sual
Reviewed by Camil Asad
on
29.8.18
Rating:
Hiç yorum yok: